Power joga

Power jóga představuje styl cvičení, který vychází ze základů starého indického cvičení. Power jógu začali cvičit američtí cvičitelé někdy od druhé poloviny devadesátých let. Tento nový trend, který dal józe novou tvář, vznikl především z důvodu rozdílné kultury a životního stylu západní civilizace. Většině lidem ze západního světa totiž chyběla tolik potřebná motivace k dodržování všech aspektů jógy, které jsou pro její správnou aplikaci potřebné dodržovat. To, že cvičitelé vypustili meditační část z klasické jógy a změnili její relaxační podobu na něco dynamického a lehce cvičitelného, co nový svět velmi dobře oslovilo. Power jóga se stává čím dál populárnější především mezi mladými lidmi, kteří chtějí pečovat o své tělo. Power jóga je alternativa srovnatelná s jinými styly fitness cvičení jako je aerobic a pilates.

 



Cvičení v power józe je dynamičtější, fyzicky náročnější. Je zaměřeno na sílu, ohebnost, hubnutí a udržení váhy. Power jóga využívá ásány neboli pozice, které se cvičí i v klasické józe. Na rozdíl od ní v power józe pozice na sebe navazují co nejdynamičtěji. Power jóga vychází z principu záměrného, souměrného protahování a posilování lidského těla, kdy jeden sval je protahován a druhý zároveň posilován. Power jóga je vhodná pro většinu lidí. Většinou ji však zatím cvičí ženy a dívky. Power jóga rozhodně není vhodná pro nemocné lidi, kteří trpí vysokým krevním tlakem, mají nemocné srdce atd. Pokud se rozhodnete ji vyzkoušet, rozhodně se přihlaste do kursu pro začátečníky. Proč? To poznáte hned po první hodině absolvovaného cvičení. Power jóga se cvičí ve fitcentrech, sálech nebo halách, které jsou určeny pro běné posilování, aerobik a sporty.

 



Pokud jdete na první hodinu power jógy, tak nepotřebujete nic podstatného. Sebou si přineste jen pohodlné oblečení, podložku vám v daném zařízení zpravidla půjčí provozovatel. Cvičí se naboso, při hudbě a za tempa, které udává instruktor. První čtvrt hodina je věnována relaxaci a rozehřátí svalů. Pak následuje cvičení jednotlivých pasáží. Na konci následuje několik cviků, které mají zklidnit a uvolnit unavené tělo. Pokud budete pravidelně a zodpovědně cvičit, tak si vaše tělo na tuto zátěž zvykne a vy si pak budete moci toto cvičení skutečně učít. Ásány se dělí na inaktivní (relaxační), aktivní, statické, dynamické.