Pump FX

Body Pump – pořádný kardio trénink

  

Co že to Body Pump vlastně je?  

  Body Pump posilovací cvičení využívající nakládací tyč s různými stupni zatížení, čímž se docílí posílení všech svalových skupin.  Od ostatních aerobních cvičení se liší především způsobem, jak jsou po sobě řazené cviky. Lekce začíná klasickým rozehříváním, po kterém následuje posílení se strečinkem a vydýchání se střečinkem. Ano, zde je ona změna. Zatímco u jiných aerobních cvičení je strečink řazen na konec lekce (tzv. prestrečink), v Body Pumpu je po každé posílené partii.  Na cvičení Body Pumpu je potřeba tří věcí – podložky, fitness bedýnky a zátěžové tyče se závažím.

 

 

 

Tři typy Body Pumpu

 

Ve světě se Body Pumpové lekce dělí na tři druhy. První je časově kratší, při druhé se více posiluje a třetí je směsicí dvou předešlých. Tedy konkrétněji – lekce může trvat buď 60 minut, během nichž se posílí osm druhů svalů, nebo může trvat 45 minut, kdy se posiluje jen šest svalových skupin. U této kratší verze se vynechává posilování bicepsů a tricepsů. Třetí druh Body Pumpové lekce trvá 30 minut a cvičí se převážně ve Velké Británii a Japonsku. Během ní se vynechává cvičení bicepsů a tricepsů, ale také vydýchávací cvičení na konci lekce.

 

 

     Nejedená se ovšem pouze o posilování, milovníci a milovnice klasických aerobních cvičení hlavu věšet nemusí – Body Pump lze řadit mezi aerobní cvičení právě pro jeho vysokou tepovou frekvenci. Body Pump je rozhodně dobrým kardio-tréninkem, při kterém zatížíte srdce, plíce a tím samozřejmě i krevní oběh, což má za následek změnu metabolismu. Samozřejmě i tělo samý sval a dobrý pocit k tomu.